Eye Care Cosmetics

U wilt zich als optiekzaak onderscheiden van de rest?

Dit doet u uiteraard al door uw service en kennis, maar heeft u er ook al wel eens aan gedacht om dit met unieke producten te doen?

TrueBlue Optics heeft als optiek groothandel een mooi assortiment verzorgende producten en cosmetica van het merk Eye Care Cosmetics.

Dit Franse merk, opgericht in 1984 door Contapharm Laboratories, heeft als missie om aan alle behoeften te voldoen die gevraagd worden door de vrouwen die in hun doelgroep vallen en de professionals (contactlensspecialisten, oogartsen, optometristen). Of ze nu contactlenzen dragen, een gevoelige huid huid of ogen hebben, ze proberen deze vrouwen zich zo mooi mogelijk te voelen door hen te voorzien van hoog tolerante producten.

Jeukende, reactieve en gevoelige huid zijn nu slechts herinneringen.

Eye Care Cosmetics Filosofie

Eye Care Cosmetics is cosmetica voor uw klant met gevoelige ogen en een gevoelige huid. Vooral contactlensdraagers hebben verzorgingsproducten en make-up nodig die garandeert volledig onschadelijk te zijn voor contactlenzen, huid en ogen.

Met Eye Care Cosmetica biedt u, als contactlensspecialist uw klanten een uniek product.

Het innovatieve van Eye Care Cosmetics berust op vijf factoren:

  1. De micronisatie
  2. De aanwezigheid van speciaal geselecteerde actieve bestanddelen
  3. De selectie van de pigmenten
  4. De keuze van de conserveringsmiddelen
  5. De selectie van de grondstoffen

1. Alle Eye Care formules zijn gemicroniseerd:

  • grootte van de deeltjes <14 microns;
  • geometrie sferisch en regelmatig;
  • verhoging van het dekkend vermogen;
  • voor een zelfde kleureffect zijn minder kleurpigmenten nodig ;
  • een verhoogde producttolerantie.

2. De aanwezigheid van speciaal geselecteerde actieve bestanddelen.
Alle producten van de Eye Care gezichtsmake-up lijn bevatten de volgende actieve en verzorgende stoffen:

RIJSTEKIEMOLIE
De rijstekiemolie bevat onder meer Orizanol: een natuurlijk plantaardig anti-oxidatiemiddel. Deze olie vertraagt het verouderingsproces van de huid, omdat de schadelijke UV-stralen gefiltreerd worden.

VITAMINE E en VITAMINE F
Deze synergische verbinding is bekend om zijn anti-irritatie en verzorgende eigenschappen.
De langdurige vochtregulerende eigenschappen (minimaal 16 uur) zijn bijzonder efficiĆ«nt in het bestrijden van de zogenaamde ‘actieve radicalen’, welke belangrijke elementen in het verouderingsproces zijn.

3. De selectie van de pigmenten.
Alle pigmenten zijn van anorganische en minerale oorsprong.
Alle pigmenten zijn niet oplosbaar in water:
geen risico van verkleuring van de contactlenzen en traanfilm;
geen risico van tatoeage en scheuring van de conjunctiva.

4. De keuze van de conserveringsmiddelen
Eye Care producten bevatten non-ionische conserveringsmiddelen:
worden niet door het lensmateriaal geabsorbeerd;
worden beter getolereerd.
Eye Care producten bevatten Hypo-allergene conserveringsmiddelen.
Deze zijn vaak duurder, maar zorgen voor een hogere verdraagzaamheid.

5. De selectie van de grondstoffen
Bijzondere selectiecriteria ten aanzien van de grondstoffen (ten einde de beoogde doelgroep zo optimaal mogelijk te kunnen voorzien van geschikte cosmetica):

goede tolerantie c.q. verdraagzaamheid;
geen nadelige gevolgen voor contactlensdraagsters en contactlensmaterialen;
goede cosmetische eigenschappen.

De controle op alle Eye Care producten wordt door onafhankelijke instanties uitgevoerd.

  • Klinische testen in ziekenhuizen op de opthalmologische afdelingen van professor J. Pouliquen van het ziekenhuis Hotel Dieu in Parijs en in de praktijk van Dr. M. Bonnet.
  • Onafhankelijke pharma-toxicologische studies van Dr. Hubert te Parijs FDA goedkeuring in U.S.A.
  • Het enige cosmeticamerk toegestaan door het Zwitsers Ministerie Van Volksgezondheid voor gebruik bij gevoelige ogen en voor draagsters van contactlenzen.